Maudi de Veth

Maudi is de manager van de communicatie- en marketingafdeling. Haar collega’s kennen haar als een energieke, professionele en hardwerkende collega, maar ook als iemand die buiten haar werk de meest uiteenlopende challenges aangaat. Ze werkt inmiddels al vier jaar bij Total Care en heeft in die tijd samen met collega’s twee compleet nieuwe afdelingen opgezet. Ze stelt zich graag aan jullie voor.

Wat is jouw functie en wat maakt jouw functie leuk?

‘Ik leid de communicatie en marketing afdeling, al profileer ik mijzelf niet per se als manager. Ik maak niet graag onderscheid in functies binnen een team. Natuurlijk voer ik wel taken uit die behoren tot een manager, maar ik werk net zo hard als de rest en wil geen beeld creëren waarbij ik ‘meer’ zou zijn dan mijn collega’s. Ik hanteer zo mijn eigen manier van leiderschap en dat geeft op dit moment een hele fijne werkflow.

Wat mijn functie leuk maakt, is dat ik onderdeel ben van een nieuwe afdeling. We zijn continu op zoek naar hoe we dingen kunnen verbeteren.  Voor buitenstaanders lijkt de communicatie en marketingafdeling een afdeling vol creativiteit en het bedenken van leuke dingen, maar op de achtergrond zijn we ook veel strategisch bezig. Waar staan we nu? En waar willen we over aantal jaar staan? Deze vragen zijn de basis voor wat we nu met de buitenwereld delen. Total Care groeit en blijft zich ontwikkelen en met deze nieuwe afdeling moeten we als team nog veel ontdekken. Dat maakt het een onwijs leerzaam proces.’

"De patiënt staat bij Total Care centraal en die boodschap blijft het beste on top of mind als je de patiënten zelf spreekt."

 

Hoe heeft jouw loopbaan er de afgelopen jaren uitgezien?

‘Na mijn opleiding Communicatie in Tilburg ben ik op zoek gegaan naar een leuke startersfunctie waarbij ik mijn kennis van de opleiding kon toepassen. Tijdens mijn studieperiode heb ik in mijn vrije uren veel in de horeca gewerkt. Destijds kwam er een functie op mijn pad waar ik mijn affiniteit met de horeca en mijn planvaardigheden kon combineren. Deze baan was van korte duur. Ik kwam hier niet tot mijn recht en had meer uitdaging nodig.

Planning en structuur is mij op het lijf geschreven, dus dat sprak mij ook aan bij het zien van de vacature van Total Care voor de Customer Support. Ik had uiteraard communicatie gestudeerd, maar vond het fijn om op de Customer Support te beginnen om zo alles van het bedrijf van A tot Z mee te krijgen. Tijdens mijn sollicitatie was al besproken dat ik de ambitie had om te groeien binnen de organisatie, en dat als ik die ambitie zou tonen, ik die kansen zou krijgen. En zo geschiedde.

De periode dat ik werkzaam was op de Customer Support heb ik niet alleen veel geleerd over de bedrijfsprocessen, maar ook over het contact met de patiënten. Dat heeft mij goed inzicht gegeven wat belangrijk is voor onze patiënten. De patiënt staat bij Total Care centraal en die boodschap blijft het beste on top of mind als je de patiënten zelf spreekt.

Na twee jaar ben ik samen met mijn collega Mickey begonnen met het opzetten van de afdeling Telemonitoring. Dit was destijds nog helemaal nieuw en wij zagen kansen in het op afstand begeleiden van patiënten. Hier was geduld en vertrouwen van ziekenhuizen en OSA-consulenten voor nodig. Daarnaast was ik met het professionaliseren van de communicatie steeds drukker. De groei van deze beide afdelingen heeft er voor gezorgd dat er binnen Total Care in een korte tijd twee zelfstandige afdelingen zijn ontstaan met extra collega’s.’

 

Wat is jouw grote droom?

‘Mijn grootste droom is het maken van een wereldreis samen met mijn vriend. Het lijkt ons heerlijk om voor een langere tijd de wereld over te reizen en de meest uiteenlopende bestemmingen te ontdekken. Financieel vergt dat wel voorbereiding, dus dat is de fase waar we ons nu in bevinden.

Ik ben al op veel bestemmingen binnen en buiten  Europa geweest, maar ben nog lang niet klaar met het ontdekken. Ik boek vaak alleen een retourticket en stippel op de bestemming pas vaak de route uit. Ik vind de variatie en het onvoorspelbare in een reis fantastisch; van het spenderen van een aantal dagen in een jungle tot het bezoeken van kleine dorpjes waar alleen de lokale bevolking woont.’

 

Kun je ons een leuk weetje over jezelf of een collega vertellen?

‘Ik word op werk ook wel een ‘wandelgekkie’ genoemd. Ik ben niet per se sportief op dagelijkse basis, maar ik verzin regelmatig een nieuwe uitdaging voor mezelf waar ik dan ook wel extreem in kan zijn. De ene keer wil ik 400km fietsen binnen een maand, dan doe ik weer mee aan de 80km Kennedymars of ik wandel met mooi weer naar werk; dit houdt in: anderhalf uur heen en anderhalf uur terug wandelen. Hier staan mijn collega’s dan ook wel eens van te kijken. Maar goed, momenteel hebben we een vitaliteitschallenge waarbij we fictief naar Parijs moeten lopen, 400.000 stappen. Dan ben ik in ieder geval voorbereid.’

 

Is er iets waar je je op werkgebied nog graag in zou willen ontwikkelen?

‘Ik blijf mij graag ontwikkelen op communicatie- en marketinggebied en voornamelijk in communicatie. Ik denk ook dat dit belangrijk is om je functie goed uit te blijven voeren en werkplezier voor jezelf te blijven creëren. Ik kijk regelmatig een webinar of lees een whitepaper waardoor ik weer op nieuwe ideeën kom. Daarnaast komen er regelmatig onbekende, nieuwe dingen op ons pad, waardoor we ons als afdeling dagelijks moeten verdiepen in nieuwe materie.’

 

Heb je een bepaald levensmotto?

‘Nee, ik heb niet per se een levensmotto, maar ik wil wel altijd het maximale ergens uithalen. Bijvoorbeeld als ik op reis ga; dan vertrek ik op de ochtend van mijn eerste vakantiedag en kom op de avond van mijn laatste vakantiedag terug. Ik probeer iedere gelegenheid te pakken voor het krijgen van een vakantiegevoel. Avonden op de bank zijn voor mij niet weggelegd. Dat vind ik zonde. Ik ga dan liever ergens genieten van een kopje koffie, een goed boek of nog lekker een rosétje drinken in de avondzon met vriendinnen. ‘