Sam Schalken

Vandaag stellen we Sam graag aan jullie voor. Sam is 20 jaar, wordt gelukkig van haar vrienden en familie om haar heen en is altijd in voor avontuur. Vorig jaar werkte ze fulltime op de afdeling Customer Support, maar inmiddels is ze weer begonnen met studeren en blijft ze team Total Care versterken in de studentenfunctie. Ze vertelt graag wat meer over haarzelf.

Kun je ons iets meer vertellen over je school en werk?

‘Natuurlijk! Vorig jaar kwam ik bij fulltime bij Total Care werken nadat ik gestopt was met mijn opleiding. Ik was eerder dat jaar begonnen aan de opleiding International Lifestyle Studies, maar merkte dat de opleiding niet bij mij paste. Dat was wel balen, want je wilt natuurlijk liever niet stoppen met je opleiding en al helemaal niet als je niet echt een plan B hebt. Op dat moment kon Rob, de vriend van mijn moeder, toevallig iemand extra gebruiken bij Total Care en ben ik begonnen op de Customer Support afdeling. Ik heb hier ruim een jaar fulltime gewerkt en veel mogen leren over slaapapneu, maar ook over communicatievaardigheden. Iets wat je niet in de schoolbanken leert.

 

In september dit jaar ben ik dan ook begonnen aan de opleiding Business Innovation. Gedurende deze opleiding leren we om innovatieve concepten te bedenken voor allerlei soorten bedrijven en omdat we pas net begonnen zijn zitten we nog een beetje in de oriënterende fase, dus ik ben benieuwd. In de tussentijd blijf ik bij Total Care werken als student. Zo zie ik mijn leuke collega’s nog wekelijks.'

Wat is er anders qua werk in de functie als student?

‘Als student ondersteun ik de uitvoering van de jaarlijkse controles van onze gebruikers. Dat houdt in dat ik de afspraken inplan, de rapporten klaarzet voor tijdens de afspraak en telefonisch contact opneem met de cliënt voor het consult. Nu bel ik dus voornamelijk gericht naar cliënten. Op de afdeling Customer Support zijn de telefoongesprekken heel anders omdat cliënten en ziekenhuizen dan zelf bellen. Daarnaast werk ik nu parttime in plaats van fulltime en heb ik daardoor andere werkzaamheden.

Ik merk wel dat ik er baat bij heb dat ik vorig jaar als customer support medewerker heb gewerkt. In die tijd heb ik al veel geleerd over slaapapneu wat mij nu helpt in de gesprekken.'

 

En wat is jouw kwaliteit in je werk denk je?

‘Ik ben een rustig persoon, en dat heeft een positieve werking op de gesprekken die ik voer met de cliënten. Het komt wel eens voor dat iemand bijvoorbeeld wat angstig of onzeker is voor het gebruik, doordat ik de rust bewaar tijdens dit gesprek verloopt het gesprek ook ontspannen. Uiteindelijk valt alles op te lossen, dus dan doen we dat samen.’

 

Hoe ziet een weekend van jou eruit?

‘Een weekend is bij mij meestal helemaal volgepland met leuke dingen. Na de VrijMiBo op werk ga ik vaak frietje stoof eten met (oud) collega’s Sam en Sophie. Daarna gaan we  vaak op stap of bij iemand iets drinken, net wat de coronamaatregelen toelaten. Meestal logeer ik dan ook gezellig in Tilburg zodat ik niet alleen naar huis hoef. De rest van het weekend vind ik het altijd gezellig om even ergens te gaan lunchen met mijn moeder of een andere vriendinnen.’

 

Hoe ben jij de afgelopen coronatijd doorgekomen?

‘Ik heb denk ik alle ‘corona hobby’s’ wel geprobeerd. Ik heb kralen gekocht om zelf armbandjes te maken en ik heb skeelers aangeschaft met een vriendin zodat we dit samen konden doen. Verder was mijn vriendengroep gelukkig best creatief  waardoor we elkaar toch elk weekend (op afstand) konden blijven zien. Helaas ben ik er niet aan ontkomen en had ik op mijn eigen verjaardag corona, maar geluk bij een ongeluk had een andere vriendin ook corona en konden we samen in quarantaine. De rest van mijn lieve vrienden hebben mij vervolgens vanuit het raam verrast, dat was wel bijzonder.’

 

Kun je nog een weetje over jezelf met ons delen?

‘Nou, misschien was het je in een eerdere vraag al opgevallen, maar Rob, de baas van Total Care, is de vriend van mijn moeder. We zitten dus niet alleen bij de lunch op kantoor aan dezelfde tafel, maar als ik bij mijn moeder ben, zitten we ’s avonds weer aan dezelfde tafel. Wel gezellig natuurlijk!

Daarnaast is het wel leuk om te vermelden dat, naast dat het team van Total Care heel leuk is, ik ook twee collega’s heb die inmiddels mijn beste vriendinnen zijn geworden.’