Sanne Tempelaars

Vandaag stellen we graag onze collega Sanne aan jullie voor. Sanne is 21 jaar, geboren en getogen in Breda en kan niet wachten tot de sportscholen en terrassen weer open zijn. Acht maanden geleden begon ze op de Customer Support afdeling en vanaf dag één bewees ze een echte aanpakker te zijn. Ze leert nog elke dag, maar is gemotiveerd om zich de komende jaren nog enorm te blijven ontwikkelen binnen Total Care.

Wat is jouw functie en hoe ziet jouw werkdag eruit?

‘Ik werk op de Customer Support afdeling. Dat houdt in dat ik samen met mijn collega’s het eerste aanspreekpunt ben voor onze patiënten.  Mijn werkdagen staan dan ook in het teken van organiseren, plannen en communiceren om de therapie van patiënten zo goed mogelijk te laten verlopen.

Total Care ontvangt veel telefoontjes van haar patiënten. Het opnemen van de telefoon hebben we als team verdeeld in shiften, dit verdeelt de werkdruk maar geeft je ook tijd voor de overige administratieve werkzaamheden tijdens je werkdag.  Dit zijn uiteenlopende werkzaamheden zoals het behandelen van nieuwe aanvragen van behandelaars, het benaderen van patiënten  voor een afspraak, maar ook het behandelen van de algemene inkomende mail.

Daarnaast ben ik, samen met een andere collega, verantwoordelijk voor de patiënten die willen overstappen van leverancier. Dit kunnen huidige patiënten zijn die ons helaas verlaten en patiënten die naar Total Care willen overstappen.  Met deze (nieuwe) patiënten nemen we persoonlijk contact op en zorgen we ervoor dat de overstap van A t/m Z wordt geregeld. Het geeft mij voldoening als deze patiënten zich geholpen voelen met het regelen van de overstap.’    

"Er zit een stigma op slaapapneu waardoor het niet snel genoeg serieus genomen wordt en dat moet er wel echt vanaf."

 

Hoe ben je bij Total Care terecht gekomen?

‘Vorig jaar heb ik mijn opleiding tot management assistent en directie secretaresse afgerond. Ik had zin om te gaan werken en ben direct op zoek gegaan naar een leuke baan, maar in tijden van de corona epidemie was dit niet gemakkelijk. Ik heb mij werkelijk waar suf gesolliciteerd.  En toen werd ik opeens via LinkedIn benaderd door iemand van Total Care, ik heb vervolgens een heel leuk  en prettig telefoongesprek gehad en het vervolg spreekt voor zich.

Ik ben in het begin parttime begonnen bij Total Care, want ik begon daarnaast ook aan een deeltijdopleiding management. Helaas, was dit niet wat ik had verwacht dus ben na een aantal maanden gestopt en ben ik nu fulltime in dienst bij Total Care. Dat neemt niet weg dat ik mij graag wil blijven ontwikkelen. In de tussentijd oriënteer ik mij over diverse avondcursussen. Ik ben echt nog niet klaar met leren binnen mijn functie en leer nog elke dag, maar ik vind (persoonlijke) groei erg belangrijk dus houd mezelf graag bezig.’

 

Is er een situatie tijdens werk die jou het meest bij staat?

‘Ik vind het leuk en fijn dat er, ondanks dat er momenteel voornamelijk telefonisch contact is, het toch persoonlijk voelt. Er is een mevrouw die toevallig altijd telefonisch bij mij uitkomt. Ze is altijd heel attent en van een gezellig praatje en zegt altijd dat ze het liefst zou willen dat ik lekker roti bij haar kom eten. Dat kan mijn dag wel echt maken.

Er is ook een keer een patiënt geweest die overgestapt was omdat hij zich niet gehoord voelde bij zijn toenmalige leverancier. Hij was zo blij met mijn hulp en vooral luisterend oor dat hij als dank chocolade opstuurde naar ons kantoor. Uiteraard is dat helemaal niet nodig, maar het was wel enorm lief!’

 

Is er iets wat je graag anders zou zien binnen de respiratoire zorg?

‘Er zit een stigma op slaapapneu waardoor het niet snel genoeg serieus genomen wordt en dat moet er wel echt vanaf. Dit zou al verbeterd worden in de signalering door huisartsen, maar ook als mensen de ernstige gevolgen van onbehandeld slaapapneu weten.

Daarnaast hoop ik dat er in de toekomst een innovatieve en minder ingrijpende oplossingen worden ontwikkelt. Ik denk dat dat al wat minder ingrijpend zou zijn en daardoor de drempel van de therapie verlaagd wordt.’

 

Waar ben je trots op?

‘Op wie ik nu ben en waar ik nu sta. Ik heb best wat pittige jaren achter de rug en het is niet altijd even makkelijk geweest om gewoon maar door te pakken. Maar ik heb mezelf elke keer bij elkaar geraapt en alles wat ik wilde bereiken  is me tot nu toe gelukt.’

 

Heb je een levensmotto of bepaalde insteek van het leven?

‘Ik ben een behoorlijke controlefreak en wil alles gepland hebben, dus ik probeer mezelf wel steeds meer bewust te maken dat je sommige dingen moet nemen zoals het komt. Het komt uiteindelijk wel goed en het hoort dan gewoon zo te zijn.’

 

Als je een CPAP patiënt iets mee zou kunnen geven, wat zou dat dan zijn?

‘Gun jezelf en je lichaam de tijd om te herstellen. Als je al zo’n lange tijd vermoeid bent en constant slaaptekort hebt gehad, dan is de therapie ook een hele ommekeer voor je lichaam. Het is voor je lichaam een hele verandering om te verwerken, dus je bent niet binnen één week topfit. Mijn vader zei altijd; “als je één week ziek bent geweest, moet je twee weken herstellen”. Uiteraard is het niet letterlijk zo, maar neem die gedachte mee.’