Sophie Graumans

Onze collega Sophie is twintig jaar, altijd positief ingesteld en heeft haar hart voor de zorg vanuit thuis meegekregen. Vorig jaar studeerde ze af aan de opleiding Marketing & Communicatie op de Rooi Pannen en was ze op zoek naar een leuke baan waar zorg en communicatie gecombineerd werden. Zo kwam ze op de Customer Support bij Total Care terecht.

Wat deed je voordat je bij Total Care werkte?

‘Ik volgde eerst een havo-opleiding, maar ik ben meer van het aanpakken dan dat ik theoretisch ingesteld ben waardoor ik mijn examenjaar niet haalde. Ik besloot vervolgens de opleiding Marketing en Communicatie te volgen. Tijdens deze opleiding heb ik voornamelijk de focus gelegd op sales en het creatieve gedeelte van de opleiding. Naast mijn studie werkte ik in een woonzorgcentrum voor ouderen waar ik het eten rondbracht en een praatje maakte met de bewoners. Mijn oma en moeder zijn beide verpleegkundigen waardoor ze mij ook een stukje hart voor de zorg mee hebben gegeven. Toen ik klaar was met mijn opleiding en de vacature van Total Care voorbij zag komen vond ik dit meteen bij mij passen en heb ik gesolliciteerd. De tijd voorbij gevlogen en ik ben inmiddels alweer ruim 9 maanden werkzaam op de Customer Support.’

Uit vorige interviews weten we inmiddels wat het werk op de Customer Support inhoudt, maar jullie werken ook in regio’s, kun je hier iets meer over vertellen?

‘Dat klopt, om de lijnen kort te houden hebben we verschillende regio’s waarin we met kleine teams alles verwerken. Op deze manier hebben ziekenhuizen eigen OSA-consulenten als vast aanspreekpunt. En deze OSA-consulenten hebben werken weer in teams binnen Total Care.  Ik val bijvoorbeeld samen met een andere collega van de Customer Support en vier OSA-consulenten onder een regio. Wij hebben onderling vergaderingen over onze cliënten en de gang van zaken die binnen de regio vallen. Dat neemt niet weg dat wij geen patiënten helpen die vanuit andere regio’s bellen natuurlijk, maar het gaat hierbij voornamelijk om het verwerken van aanvragen en inplannen van afspraken.’

 

Wat vind je het leukste om te doen en waar zou je je nog graag in willen ontwikkelen?

‘Het leukste vind ik het behandelen  van de algemene inkomende mail. Je behandelt vaak de mail van a tot z, dus je taken worden hierdoor heel divers. Dit varieert van het behandelen van een aanvraag vanuit een zorgprofessional tot het beantwoorden van een persoonlijke vraag van een cliënt. De komende tijd zou ik mij graag meer willen verdiepen in slaapapneu. Het lijkt mij leuk om over aantal jaar cliënten te kunnen begeleiden met hun therapie op poli’s. Het contact met de cliënten is dan persoonlijker en je ziet dan ook echt vooruitgang in de therapie. Dat lijkt me erg leuk!’

 

Heb je ondanks corona nog leuke plannen in het vooruitzicht?

‘Ik ben dit jaar op mijzelf gaan wonen in het centrum van Tilburg samen met een vriendin. Dat was al een hele leuke verandering ondanks corona. Daarnaast heb ik een mooie reis in het vooruitzicht staan, waarvan ik hoop dat het kan gaan. Mijn moeder wordt dit jaar vijftig en aangezien ze geen groot feest kan geven wil ze met het gezin naar Bali. Nu ik uit huis ben zie ik iedereen nog wel regelmatig, maar het is dan wel extra gezellig om met het gezin, waaronder mijn broertje en stiefbroers, naar zo’n bestemming te gaan. Dus hopen op goede vooruitzichten wat betreft de coronacijfers en maatregelen.’

 

Is er iets wat je nog graag mee zou willen geven aan onze cliënten?

‘Ik vind het belangrijk dat onze cliënten weten dat wij een organisatie zijn waar ze altijd op terug kunnen vallen. Een snelle en persoonlijke service vinden wij belangrijk bij Total Care. Is er iets kapot of ze hebben ergens moeite mee, staan we klaar voor alle vragen en ondersteunen we graag in de oplossing. Dus bel ons gerust.’