Hans de Wit

Vandaag stellen we je graag voor aan onze kwaliteitsmanager Hans. Sinds 2017 behoort hij tot het vaste team van Total Care en heeft hij zichzelf ontwikkeld tot een alleskunner binnen Total Care. Hans is ambitieus en werkt hard, waardoor hij als magazijn medewerker snel doorgroeide en nu kwaliteitsmanager is. Hans is sinds afgelopen zomer verloofd, brengt graag tijd door met zijn familie en heeft een passie voor koken. Een bijkomend voordeel voor het team van Total Care, hij maakt namelijk regelmatig Surinaamse nasi, Soto Ajam en Pasta’s als lunch voor zijn collega’s.

Wat is jouw functie en wat vind je leuk aan je functie?

‘Ik ben de kwaliteitsmanager van Total Care. Dat betekent dat ik er voor zorg dat werkprocessen in kaart worden gebracht en worden geoptimaliseerd. Daarvoor voer ik interne audits uit en zorg ik ervoor dat het opgevolgd wordt. Ik ben dus het centrale aanspreekpunt als het gaat om kwaliteit en procesverbetering. Met deze taken houd ik me 2 à 3 dagen per week bezig. De overige dagen ondersteun ik waar nodig op de Customer Support afdeling en de zuurstof afdeling. ‘

‘Deze variatie aan taken en het ondersteunen op andere afdelingen is wat ik leuk vind aan mijn functie. Daarnaast geeft het mij als Kwaliteitsmanager goed inzicht in hoe de werkprocessen verlopen en waar verbeteringen geïnitieerd kunnen worden. ‘

‘Als kwaliteitsmanager geeft verbetering mij voldoening. Dat ik een patiënt kan helpen met een probleem geeft mij ook energie en voldoening. Het is fijn dat een (kleine) handeling vanuit mij ervoor kan zorgen dat de thuistherapie voor een patiënt prettiger wordt. Daar doen we het tenslotte voor.’

'Het is fijn dat een (kleine) handeling vanuit mij ervoor kan zorgen dat de thuistherapie voor een patiënt prettiger wordt. Daar doen we het tenslotte voor.’

 

Hoe ben je bij Total Care terecht gekomen?

‘Ik moet toegeven dat ik als student niet goed wist wat ik voor opleiding wilde doen of wat ik überhaupt wilde worden. Iets waar volgens mij veel studenten tegen aan lopen. Ik ben er achter gekomen dat ik in de praktijk veel meer ambitie voor iets ontwikkel. Na twee mislukte opleidingen, had ik besloten te gaan werken en vanuit daar koers te gaan bepalen. Toen ik bij mijn vorige baan erachter kwam dat ik niet meer kon doorgroeien ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging. Toen ben ik via-via bij Total Care terecht gekomen. Hier kon ik groeien waardoor ik nu al meerdere functies bekleed heb.’

Wat kan er volgens jou nog verbeterd worden binnen de respiratoire zorg?

‘Ik ben tien jaar geleden erg ziek geweest. En als ik kijk hoe ik zelf de algemene zorg ervaren heb, denk ik dat er veel winst behaald kan worden met het goed informeren van de patiënt. Als patiënt krijg je niet altijd een goed beeld van het verloop van een (medisch) traject. Ik vind dat ziekenhuizen een grotere rol mogen spelen in het informeren over OSA bij de diagnostisering. Als patiënten starten met CPAP therapie geven wij als leverancier de eerste informatie over OSA, maar dan moeten ze ook direct beginnen met de therapie.  Dat is echt een overvloed aan informatie voor de patiënten. Het lijkt me voor de patiënt prettiger om gefaseerd geïnformeerd te worden.’

Wat is jouw levensmotto?

‘Blijf jezelf en geniet vooral. Mijn ziekte destijds heeft mijn kijk op het leven veranderd. Voorheen kon ik me druk maken om van alles, ook om de kleine dingen. Nu kan ik meer genieten van het moment. Ik ben blij dat ik mijn leven nu kan leiden zoals ik dat wil. Ik heb alles weer goed op kunnen pakken en als ik normaal kan leven ben ik al blij.’