Linda van der Steen

Onze collega Linda maakt sinds 2019 onderdeel uit van het customer support team van Total Care. De afgelopen twee jaar heeft ze zich bewezen als een doorzetter en is ze een stabiele factor binnen het team. Onlangs is Linda moeder geworden van zoontje Boris en vormt ze een gelukkig gezin met haar zoontje, partner en poezen Henk en Theo. Ze vertelt jullie graag iets meer over haarzelf.

Wat deed je voordat je bij Total Care werkte?

‘Ik heb de studie Horecaondernemer-manager afgerond aan de Rooie Pannen in Tilburg waarnaar ik mijn loopbaan heb voortgezet in de horeca. Hier werkte ik onder andere als serveerster en als receptioniste in een hotel. Na tien jaar in de horeca was ik toe aan meer ritme en vrije weekenden en via via kwam Total Care op mijn pad. Ik mocht op gesprek komen en het klikte meteen goed, dus kon ik beginnen. Het was wel even schakelen om van altijd rennen tijdens werk naar veel zitten achter een computer. Het was dus even afwachten of het bij mij zou passen.

Eenmaal begonnen beviel het super goed. Ik merk zelfs dat ik mijn mensenkennis en ervaring van de horeca echt nog wel in kan zetten in mijn huidige werk. Iedereen is anders en ik kan mijn manier van benaderen goed aanpassen per persoon. Daarnaast is het team ontzettend gezellig en er worden allerlei mogelijkheden geboden om jezelf te ontwikkelen. Zo hebben we onlangs een hele dag een cursus in communicatie gevolgd waarbij we dieper ingegaan zijn op verschillende vormen van communicatie.  Dat vind ik heel fijn. Op dit moment zijn er nog genoeg onderdelen uit de basis die ik kan leren, dus ik ben nog lang niet uitgeleerd.’

Zijn er dingen die je in je toekomst bij Total Care zou willen doen?

‘Het lijkt me leuk om over een tijd ook een vaste dag poli te draaien bij ons op kantoor. Ik denk dat je daar nog meer van leert en je ziet de cliënten die je normaliter telefonisch spreekt dan ook eens face-to-face. Ik denk dat het dan makkelijker is om nog meer een klik te krijgen met de mensen waar je het voor doet en het geeft je toch een ander soort energie.

Daarnaast lijkt het mij ook leuk om ondersteuning te geven in een leidinggevende functie. Op het moment doet zich dat al eens voor wanneer  de afdelingsmanager afwezig is, maar wellicht kan ik hier in de toekomst meer in betekenen.’

Wat is een onderscheidende factor van Total Care volgens jou?

‘Ik denk dat onze kracht in de persoonlijke aandacht zit. Naast de vaste werkzaamheden binnen de Customer Support behandel ik ook de overstappers. Hier komt vaak terug dat cliënten naar ons overstappen omdat er behoefte is aan meer aandacht en contact. Dit is iets wat wij van groot belang vinden. Je komt bij ons niet in de wachtrij te staan en krijgt ook geen bandje via de telefoon. Je krijgt meteen één van onze collega’s aan de lijn.

Verder proberen we in elke situatie te helpen. Een tijd geleden had ik een cliënt aan de telefoon waarbij alle emoties in één gesprek voorbij kwamen. Van heel verdrietig, naar boos, angst en weer blij. Dat is soms best lastig omdat je iemand in alle emoties bij wilt staan. Ik kon hem op dat moment niet helpen bij het probleem waar hij voor belde, maar een luisterend oor is soms al genoeg. Dit zorgde er uiteindelijk voor dat hij tevreden het gesprek afsloot. Dit is iets wat we als Total Care vast moeten blijven houden. ‘

En wat doe je graag in je vrije tijd?

‘Ik ben een half jaar geleden voor het eerst moeder geworden waar ik intens van geniet, dus in mijn vrije tijd ben ik graag samen met mijn gezin. Maar ik vind de spontane uitjes met mijn vrienden en  vriendinnen ook heel leuk, zoals lekker naar het terras, shoppen of zomaar naar een Alpacaboerderij gaan. Daarnaast tennis ik twee keer in de week en sport ik twee keer per week met een personal trainer. Al met al verveel ik mij dus niet.’

"Wij zijn er om je bij te staan en te helpen, dus voel je nooit te veel."

 

Kun je ons een leuk weetje over jezelf vertellen?

‘Nou er is wel iets waar mijn collega’s nog steeds regelmatig om moeten lachen. Gedurende mijn zwangerschap had ik constant enorme zin om te snoepen. Chocolade was hierbij mijn favoriet. Aangezien dit bij mijn partner ook niet onopgemerkt bleef had ik hem beloofd er op te letten en minder te snoepen.  Eenmaal alleen thuis had ik enorm veel zin in chocolade en heb ik een hele chocoladereep opgegeten. Ik voelde me achteraf toch een beetje betrapt als hij het zou zien, dus heb ik precies dezelfde chocoladereep opnieuw gekocht en even ver opgegeten als dat die andere reep was zodat hij er niet achter zou komen. Dit is iets wat mijn partner waarschijnlijk pas weet als hij dit interview leest, maar mijn collega’s herinneren mij hier nog regelmatig aan.’

Is er iets wat je graag mee zou willen geven aan onze cliënten?

‘Ja, het is belangrijk dat we de begeleiding kunnen geven die nodig is. We proberen daar natuurlijk zelf alles aan te doen. Mocht er toch behoefte zijn aan meer begeleiding of ervaar je een probleem, geeft dit gerust aan. Wij zijn er om je bij te staan en te helpen, dus voel je nooit te veel.’